A digitalexpo szervezője - EXPOSITOR Kft.

Napokon belül megnyitja kapuit az idei Digitalexpo. Az előkészületekről és a programokról kérdeztük a rendezvény szervezőjét az Expositor Kft. ügyvezető igazgatóját Davidovics Ivánt.

 

1. Milyen fogadtatása volt a Digitalexpo-nak a kiállítói oldalról?

 

A Digitalexpo ötletét a szakma kezdettől fogva kedvezően fogadta, azt pedig külön örvendetesnek tartották, hogy együtt kerül megrendezésre a III. Signexpo reklámdekorációs szakkiállítással. Ennek is köszönhető, hogy egy új szakmai kör, a hálózatba kötött digitális tartalomszolgáltatók Digital Signage néven, a Digitalexpo alkiállításaként mutatják be kínálatukat, így a közel 100 cég 2008. november 27-29. között teljesen megtölti a Syma Rendezvényközpont 8.000 nm-es "A" csarnokát.
Megtiszteltetés számunkra, hogy az iparág piacvezető cégei, meghatározó hazai szereplői nagy számban szavaztak bizalmat a Digitalexpo-nak, és az összes nyomdaipari szakmai szervezet, sőt a Magyar Reklámszövetség is védnökként támogatja a megvalósítást.

 

2. Sokan gondolják úgy, hogy ez a kiállítás a Printexpo vetélytársa lehet, Ön mit gondol erről?

 

Úgy gondolom, a Digitalexpo nem vetélytársa, hanem egy alternatívája a Printexponak. A Digitalexpo nem csupán egy nyomdaipari szakkiállítás, hanem ahogy a nevében is benne van, a képalkotás és a nyomtatott kommunikáció szakvására, célunk a teljes folyamat bemutatása, amelyben a nyomtatás csak az egyik, bár kétségtelenül a legfontosabb szakasz, és a digitalizáció mint hívószó köti össze a különböző tevékenységeket, nem beszélve arról, hogy a Signexpo és a Digital Signage révén egy jóval nagyobb felhasználói terület kerülhet kapcsolatba egymással és a látogatókkal egyaránt.
Úgy véljük a digitális világ korában a nyomdaiparnak az új kihívásokra új választ kell adnia.

 

Örömmel tapasztaltuk, hogy a nyomdák is kezdik felismerni, hogy értékesítésüket saját kézbe kell venni, és ennek egyik módja a kiállítási részvétel. Számukra dolgoztuk ki a "Kapacitáló stand"- konstrukciónkat, ahol a nyomdai, dekoratőri kapacitások értékesítésére adunk igen kedvező lehetőséget.

 

3. A Digitalexpó milyen újdonságokkal fog szolgálni a látogatók számára?

 

A most debütáló Digitalexpo megrendezésének ötletét az adta, hogy a hagyományos nyomtatott kommunikáció eszközeit egyre többen cserélik le digitális eszközökre. A Digitalexpo keretén belül a nyomtatott kommunikáció területén tevékenykedő kiállítók nem csak a szakmai közönséget célozhatják meg, hanem a civil réteget is, hiszen ma már egyre több cég és szakértő hobbi fotós saját maga is rendelkezik kiváló minőségű berendezéssel, vagy tervezi közel nyomdai minőséget elérő eszközök beszerzését. Ezen a területen több újdonság is megjelenik.
A tervek szerint a korábban kissé bennfentesnek tartott sign-szakmáról rengeteg újdonságot tudhatnak meg az érdeklődők.>

 

Csak egy példa ezek közül: végig követhető lesz az a folyamat, hogy hogyan jön létre egy autódekoráció, mik az újdonságok a fényreklámok, üzleti- és kirakati dekorációs elemek területén. A látogatók hozzájuthatnak minden, a vásárláshoz szükséges technológiai, minőségi és árinformációhoz, összehasonlíthatják a különböző gyártók hasonló termékeit, láthatják a szakma folyamatos és gyors haladását, a lehetőségek bővülését.

 

4. Milyen egyéb szakmai programok lesznek láthatók?

 

Fontosnak tartjuk, hogy a kiállítások mellett konferenciák, rendezvények is színesítsék a programot. Nagy örömünkre szolgál, hogy a Magyar Szitaszövetség közreműködésével külföldi szakembereket is elértünk. FESPA LINK elnevezéssel a kiállításokat megelőző napon itt tartják összejövetelüket, másnap pedig a kiállításokat tekintik meg. November 27-én a Xerox reklámgyártás szakmai fórumra kerül sor, ill. a Nyomda- és Papíripari Szövetség LFP szekció mutatkozik be a sajtó képviselőinek. A napot a Papyrus cég rendezvénye zárja. Pénteken Gyulai Zoltán tart előadást Digitális UV nyomtatás GRAPO gépekkel címmel, és itt lesz a Polinoor cég szakmai találkozója, Színkezelés és MACtac újdonságok a digitális nyomtatásban címmel. Terveink szerint médiatámogatónk a Print and Publishing estje is itt zajlik.

 

A Digital Signage terület kiállítási megjelenése mellett kétnapos konferenciát szentel a szakág aktuális kérdéseinek. A programokról a kiállítások honlapján és hírleveleinkben tájékozódhatnak az érdeklődők.
A Digitalexpo és Signexpo három napja alatt a Digitális Hangulatbár nem csak a színvonalas étel-ital ellátást biztosítja, de az itt felállított ROLAND sztárszínpadon délutánonként az alkalmi nyomdász zenekarok bemutatkozása, és profi bárzongoristák gondoskodnak a kötetlen, jó hangulatról.

 

5. Mit vár, milyen lesz a látogatói fogadtatás?

 

Bízunk benne, hogy a három fő tematika szinergiai hatásaként a szakmai látogatók ezrei fogják felkeresni a standokat, és azért is, mert nyitottunk a szakmai vénával rendelkező nagyközönség felé. Mi a magunk részéről mindent megtettünk ennek érdekében, a több tízezres címlistánk felhasználásával személyre szóló meghívókat küldtünk ki, de reklámkampányunkban az óriásplakáttól kezdve az elektronikus médiát is felhasználjuk látogatók beterelésére.

 

Emellett minden kiállítónknak javasoljuk az interaktivitást, az internet korában használják ki a kiállítások azon előnyét, hogy itt működés közben, a maguk valójában mutathatják be kínálatukat.
Értesüléseink szerint így a helyszínen lesznek kipróbálhatók többek között a legkorszerűbb reklámdekorációs anyagok, nagyformátumú nyomtatók. Lesz autódekorálás, és fotóköny bemutatás is. Ahogy mondani szokták a puding próbája az evés, és mi a széleskörű reklámmal, tájékoztatással és a színvonalas kiállítói körrel igyekeztünk mindent megtenni annak érdekében, hogy a látogatókat kiszolgáljuk.

 

Zárógondolatként engedjék meg, hogy idézzünk Gidófalvi Nándornak, a Nyomdász Szövetség LFP szekciójának vezetőjének, és egyben a rendezvényt támogató Tepede cég ügyvezetőjének nyilatkozatából:

 

"Főleg a vidéki szakmai látogatókra számítok, olyanokra, akik rendelkeznek nagyformátumú nyomtatókkal, vagy ezeket a munkákat éppen kiadják. Mivel ez a kiállítás most mutatkozik be, újdonságánál fogva akár az egész bemutató húzóereje is lehet. Azt mindenképpen jó ötletek tartom, hogy a lazán egymáshoz kapcsolódó szakmák ezúttal egyszerre vonulhatnak fel. Annak örülnék, ha nem csak a megszokott ügyfelekkel, hanem új partnerekkel is találkoznék, sőt, jelentős előrelépés volna, ha a cégem nevében sikerülne egy-két új szerződést kötnöm!"

 

www.digitalexpo.hu