Drupa Hírek: drupacity – A drupa számos programot kínál a városnak

Mikor a Düsseldorf Exhibition Centre újfent a nyomdaipar központjává válik a drupa alatt (május 31-június 10), a város tárt karokkal várja a több százezer látogatót a világ minden pontjáról. Különböző programok során Düsseldorfot pirosra festik majd, amint a Rajna menti metropolisz átalakul a drupa városává.

 

A Messe Düsseldorf és a Destination Düsseldorf közös kezdeményezésének célja nem csak az, hogy bemutassák a vásárt a városnak, hanem az is, hogy igazán életre keltsék. Egy guruló 3D labor vagy egy papírból készült divatkollekció – több tucat csábító ajánlat mutatja be a drupát, innovatív és kreatív, de a laikusok számára is érthető módon.

 

„A különféle események segítségével, Düsseldorf meg szeretné mutatni, hogy a város és a lakosság is azonosul a kereskedelmi vásárral. Ez a helyszínt erősíti” –mondja Boris Neisser, a Destination Düsseldorf elnöke. „Nyilván örülünk a kezdeményezés pozitív visszajelzéseinek és annak, hogy Düsseldorf szolgáltatóipara is aktívan kiveszi a részét.”

 

Több 50 partner (köztük éttermek, szállodák, közlekedési cégek) támogatja a drupacity-t változatos programokkal: a papír művészpiactól az innovatív 3D projektekig az úgy nevezett drupa bázisokon - hotelekben, a reptéren vagy például a központi állomáson.

 

 

Az egyik program, ami biztosan nagy érdeklődést kelt majd a ’Wolfgang’: egy Berlin stílusú emeletes busz, amit a GoetheLab és az Aachen-i műszaki egyetem átalakított egy mobil 3D nyomdalaborrá. A legutóbbi szakmai felfedezéseket mutatja majd be az additív manufaktúra technológia – köznapi nevén a 3D nyomtatás területén. 8 db 3D nyomtatóval felszerelt számítógép várja a látogatókat, akik megtanulhatnak virtuálisan tervezni különböző tárgyakat, amik később három dimenziósan is ki lesznek nyomtatva.

 

Ezenkívül, a FabBus-on (az angol fabber és bus szó kombinációja) több szakmai könyvet, egy társalgót, valamit kávé és tea bárt is találhatunk.
És honnan kapta a Wolfgang a nevét? Nos, Németország leghíresebb költője, Johann Wolfgang von Goethe neve egyben utalás a GoetheLab-ra és az Aachen-i Goethe utcára is, ahol a labor található.

 

 

A drupa fő témája, a 3D nyomtatás a belvárosban is látható lesz, bevásárlóközpontokban és nagy áruházakban is. Például a Schadow Arkaden-ben a látogatók megfigyelhetik, hogyan emelkedik fel a Düsseldorf TV torony úgynevezett delta tornyokra a vásár ideje alatt. Vagy, hogy egy 15 másodperces test CT-ből hogyan lesz egy egyedi 3D figura. Vagy, hogyan készülnek el 20 perc alatt ingyenes ajándékok – kis szellemek, amik világítanak a sötétben.

 

Plusz, a Galeria Kaufhof Am Wehrhahn rajzversenyének nyertese 3D tárgyként kapja meg a rajzát.

 

A sétáló utcában további érdekes kiállítások lesznek, papírból készített szokatlan tárgyakból. Papír művészpiac néven, a Stilwerk különféle művészek alkotásait fogja bemutatni. Ezalatt a Kö Galéria egy különleges papírból készült divatkollekciót fog bemutatni, amit a Media Design School Düsseldorf tanulói készítettek.

 

A kollekció témája az idei drupa szlogenen alapul, azaz ’Érintsd meg a jövőt’

 

Düsseldorf szállodái és éttermei is pirosba öltöznek, elárasztva a drupa bázisok látogatóit különféle kulináris csodákkal. És ha egy férfi szívéhez a hasán keresztül vezet az út, a printen (mézeskalácshoz hasonló német sütemény) ezen az úton van – a druPRINTen a hagyományos printen keksz egy speciális változata, a drupacity logójával és a düsseldorfi motívumokkal díszítve.

 

Több, mint 100 pékségben lesz elérhető, a reptéren és a szállodákban pedig ajándékként kapják a látogatók. Hogy mindenki jól érezze magát az érkezés pillanatától, mindenki személyes köszöntésben részesül a barátságos drupaulas és drupauls által – akik pirosba öltözve fogják várni az érkezőket a düsseldorfi reptéren és a központi állomáson, illetve hirdetőtáblákon szerte a városban.

 

Ezeken a hirdetéseken direkt nem hírességek, hanem különböző szakmák képviselői vannak, akik egyéni idézetekkel fogadják a drupa vendégeit. Hogy emlékezzenek a látogatásukra, minden drupa vendég természetesen egy szuvenírrel fog távozni: a város szimbóluma, a Düsseldorfi cigánykerék 3D figuraként a turista információs helyeken lesz elérhető.

 

Az útikönyv, a Düsseldorf inside, egy egyszerű áttekintést ad a drupacity programjairól. Elérhető lesz a kiállítás területén és több, mint 400 helyszínen Düsseldorfban és Észak-Rajna-Vesztfáliában.

 

A teljes program megtekinthető a www.drupacity.com oldalon és a Messe Düsseldorf összes közösségi média oldalán.

 

Minden egyéb információ a drupacity-ről elérhető német és angol nyelven, valamint a Drupaul és a Drupaula is segítségre lehet, hiszen több nyelven is beszélnek.

 

Üdvözöljük a 2016-os drupacity-n!