A Carte D'Or ezentúl a műanyag helyett papírdobozokban csomagolják

A Carte D'Or ezentúl a műanyag helyett papírdobozokban csomagolják

Az Unilever szerint a lépésnek köszönhetően a márka a korábbi Carte D'Or csomagoláshoz képest csomagonként 93%-kal kevesebb műanyagot használ fel, ami évente mintegy 900 tonna új műanyag megtakarítását jelenti.

 

A dobozhoz és a tetőhöz használt papír a jelentések szerint fenntartható forrásból származik, és PEFC (Programme for the Endorsement of Forest Certification) tanúsítvánnyal rendelkezik. Az Unilever hozzáteszi, hogy a doboz és a tető kiöblíthető, majd a szokásos háztartási papír újrahasznosítási folyamatba elhelyezhető.

 

Az Unilever elmagyarázza, hogy a papírdobozok egy műanyag belső réteget tartalmaznak majd, hogy a fagylalt friss maradjon, anélkül, hogy az ízre és a minőségre hatással lenne, valamint, hogy tartós és stabil csomagolást biztosítsanak az üzletekben és a fogyasztók otthonában. A vállalat azt állítja, hogy a belső rétegben és a tetőben használt műanyag nem befolyásolja az otthoni újrahasznosíthatóságot.

 

Ezenkívül az új csomagoláson műanyag pecsét is található, amely a vállalat szerint szintén szükséges a frissesség biztosításához és a csomagolás rögzítéséhez. A pecsét nem újrahasznosítható, és el kell távolítani, mielőtt a doboz és a tető újrahasznosítható lenne. Az Unilever azt mondja, hogy a jövőben egy teljesen újrahasznosítható megoldáson dolgozik a fagylaltosdobozok számára.

 

Az új Carte D'Or papírcsomagolás az átállás jegyében "friss, új dizájnnal" fog megjelenni, amely a fagylalt fő összetevőinek illusztrációit tartalmazza.

 

Horacio Cal, az Unilever fagylalt marketing igazgatója az Egyesült Királyságban és Írországban, így kommentálta a dolgot: "A Carte D'Or már több mint 40 éve elkötelezett a legjobb minőségű alapanyagokból készült ízletes desszertek készítése mellett, amelyeket igyekszünk fenntartható módon beszerezni.

 

"Most büszkék vagyunk arra, hogy áttértünk a papírdobozokra, ezzel segítve a vásárlókat abban, hogy csökkentsék a műanyag csomagolások otthoni lábnyomát."

 

Az új Carte D'Or papírdobozok és tetők először 2022 januárjában jelentek meg az Egyesült Királyságban, és most az egész országban bevezetésre kerülnek.

 

Az Unilever vállalta, hogy 2025-re felére csökkenti a csomagolásaiban felhasznált műanyag mennyiségét, és abszolút értékben több mint 100 000 tonnával csökkenti az éves műanyagfelhasználást.

 

Az Unilever tagja a Pulpex konzorciumnak, amely egy olyan papír alapú palackot fejlesztett ki, amely saját fejlesztésű, vízlepergető, permetezhető bevonattal rendelkezik. A vállalat azt tervezi, hogy az OMO márkájához (amely Persil, Skip és Breeze néven is ismert) papír alapú mosószeres flakont vezet be a Pulpex technológiájával, amely először Brazíliában debütál 2022 elején, majd ezt követi a szélesebb körű bevezetés Európában és más országokban.