A digitalizáció felé való elmozdulást a márkák és a kiskereskedők azt várják, hogy a címkegyártás rugalmasabb legyen, és gyorsan tudjon reagálni a gyorsan változó piaci igényekhez. A Konica Minolta bemutatja a címkenyomtatás jövő évi trendjeit és mozgatórugóit.
A címkegyártás előtérbe került, a teljes piaci mennyiség több mint egyharmada már teljesen digitálisan vagy hibrid módon készül.
Trend 1: A nyomtatók intelligens gyárakká fejlődnek
A 2023-as év nagy trendje az "intelligens gyár". A nyersanyagpiacok kiszámíthatatlan helyzete és az emelkedő energiaköltségek arra kényszerítik a nyomdaipari clgeket, hogy kritikusan szemügyre vegyék saját vállalkozásuk gazdasági összképét. Az összes üzleti folyamatban optimalizálási lehetőségekre van szükség. A munkafolyamatok, a szoftverek és a folyamatok automatizálása, valamint a felhőalapú megoldások használata fontos mozgatórugók a költségek csökkentésében. A termelés magasabb fokú automatizálása és a back-office folyamatok nagyobb hatékonysága segíteni fogja a címkegyártókatt abban, hogy 2023-ban egészséges gazdasági pozíciót érjenek el. Az "intelligensen hálózatba kapcsolt munkahely", amely "as-a-service" ajánlatokat és menedzselt IT-megoldásokat használ, tehermentesíti a vállalatokat a költségoldalon, és erősíti üzleti folyamataik rugalmasságát.
Trend 2: A fenntartható termelés, mint versenyelőny
A digitális címkenyomtatás virágzik. A példányszámok folyamatosan csökkennek, és a kis sorozatokat csak digitális nyomtatási eljárásokkal lehet gazdaságosan megvalósítani. 2023-ban a vevők egyre nagyobb figyelmet fordítanak majd a fenntarthatósági tényezőkre is. Itt jönnek a képbe a digitális nyomtatás erőforrás-kímélő szempontjai: kevesebb selejt, és ezáltal csökken a hulladék mennyisége. Ez a vevői tárgyalásokon a jó érvek mellett segít a nyomdaipari cégeket abban is, hogy a nyersanyagok elérhetőségének, valamint az árak és az energiaárak növekedésének kérdéseit kézben tartsák.
Trend 3: Kisebb háztartások, nagyobb számú csomagok
A Smithers tanácsadó cég egy fontos trendet fogalmaz meg 2023-ra: "Ahogy nő a népesség és a kisebb háztartások száma, úgy nő a csomagolások mennyisége is. "
- Az egyszemélyes e-kereskedelem több csomagolást igényel az árucikkek szállítás közbeni védelméhez: Palackok, befőttesüvegek, élelmiszercsomagolások - ezek közül soknak szüksége van címkére, és a Smithers 2022-re 12,6 milliárd dollárra becsüli a digitálisan nyomtatott címkék globális piacának értékét. Ez 2017 óta 7,7%-os összetett éves növekedési rátával (CAGR) nőtt, míg a volumen átlagosan 10,8%-kal.
- Emellett a Smithers előrejelzése szerint a digitális címkenyomtatás 2032-re közel 20 milliárd dollárt fog elérni, mivel a digitális keskeny nyomógépek teljesítménye felülmúlja az analóg gyártást, és elérhetővé válnak a digitális befejezési és feldolgozási lehetőségek.
Trend 4: A növekedés töretlenül folytatódik
A piaci elemzők legfrissebb adatai egységes képet festenek: a digitális címkenyomtatás növekedési potenciálja a következő hónapokban is töretlen marad. Az IDC előrejelzése szerint a digitális címke- és csomagolóanyag-nyomdák nyugat-európai piaca 2025-ig 13,1%-kal fog növekedni.
A FINAT európai öntapadós címkeipari szövetség a maga részéről egy tanulmányban megállapította, hogy a válaszadók több mint egyharmada (37%) szándékozik digitális nyomdagépet vásárolni és 2023-ban digitális termelésre áttérni. Ez jelentős ugrás a tavalyi évhez képest (21%).
Trend 5: A modern technológia csökkenti az üzemeltetési költségeket
A Konica Minolta helyi szolgáltatási struktúrával rendelkező globális technológiai szolgáltatóként több mint hat éve szolgálja ki a kis és közepes méretű címkefeldolgozókat. Az AccurioLabel 400 bevezetésével a Konica Minolta most a felső kategóriás piacokat célozza meg. Az AccurioLabel 400 a még tartósabb alkatrészeknek köszönhetően csökkenti az üzemeltetési költségeket, és lehetővé teszi a fehér tonerrel ellátott címkék 4 vagy 5 színű konfigurációban történő nyomtatását. Emellett akár 39,9 méter/perces maximális nyomtatási sebességgel is nyomtat.
"Rendkívül pozitívan tekintünk a jövőbe. A digitális címketechnológia továbbra is terjeszkedni fog a hagyományos flexo- és ofszet-ágazatban - ez jó hír mindazoknak, akik már aktívan digitálisan termelnek, és azoknak is, akik tovább akarnak fejlődni" - mondja Joerg Hartmann, a Konica Minolta Business Solutions Németország és Ausztria ügyvezető igazgatója.