Canon megoldás a válságra

A Canon Europe, a digitális képalkotási technológiák egyik vezető vállalata közzétette legújabb felmérésének első eredményeit, mely a gazdasági visszaesés nyomdaiparra gyakorolt legfőbb hatásait vizsgálta, és betekintést nyújt a nyomtatási iparág jelenlegi állapotába. A kutatást a Rochester Institute of Technology (RIT) nyugalmazott professzora, Frank Romano és a nyomtatott médiával foglalkozó végzős diákok készítették.

 

A kutatás során összesen 840 nyomdát kérdeztek meg, melyek 65,5 százaléka nyugat-európai székhelyű. A korábbi, 2008-as tanulmány 464 résztvevőjéből 383-an jelenlegi felmérésekben is szerepeltek. 

 

A kutatás során összesen 840 nyomdát kérdeztek meg, melyek 65,5 százaléka nyugat-európai székhelyű. A korábbi, 2008-as tanulmány 464 résztvevőjéből 383-an jelenlegi felmérésekben is szerepeltek. A fennmaradó 81 válaszadó cége időközben összeolvadt más vállalatokkal vagy megszüntette nyomdai tevékenységét. A vizsgálat végső elemzését 2010 májusában teszik közzé.

 

A felmérés legfontosabb megállapításai felhívják a figyelmet arra, milyen fontos a digitális nyomtatás bevezetése a professzionális nyomtatással foglalkozó vállalatok túlélése szempontjából. Az eredmények szerint a válságból kilábaló szervezetek nagy valószínűséggel jobb piaci helyzetből használhatják majd ki a jövőbeli lehetőségeket, és képesek lesznek megfelelni a jövő kihívásainak:

 

1. 2008 utolsó negyedévében a marketingszakemberek minden vállalatnál mérsékelték a nyomdai költségeket, így a nyomdáknak fel kellett készülni működésük és üzleti tevékenységük újragondolására. Elkezdődött a fejlettebb termelési módszerek bevezetése, amelyek révén csökkentek költségek és a személyi állomány. A nyomtatási mennyiségek rendkívüli mértékben mérséklődtek, így a digitális nyomtatást bevezető vállalkozások felkészültek a váltásra szemben a csak ofszetnyomási technológiákat használó szervezetekkel. Az ofszetnyomdák – különösen, ha régebbi technológiákat alkalmaztak – felkészültség hiányában nem voltak képesek kielégíteni az új típusú igényeket. Az alkalmazkodási folyamat következtében a digitális gépek forgalma 2009-ben már meghaladta a más típusú nyomdagépekét. Míg Nyugat-Európában 2009-ben az előző évhez képest az ofszet kiadványokból származó árbevétel 18,1 százalékkal kevesebb volt, addig a digitális (lézer- és tintasugaras) technológiával készített termékekből származó bevétel 27,2 százalékkal növekedett.

 

2. A kutatás során a „digitális nyomtatás” körébe a széles formátumú tintasugaras nyomtatás is beletartozott. Az eredményekből az látszik, hogy a széles formátumú nyomtatással foglalkozó vállalatok különösen jól teljesítettek a gazdasági válság idején: a megkérdezettek 86 százaléka válaszolta, hogy a válság túlélésében segítették őt az ezeken az eszközökön készített bemutatóanyagok. Azok a kereskedelmi szolgáltatók, amelyek a piac kis mérete miatt korábban kerülték a széles formátumot, belátták, hogy egyre nagyobb kereslet mutatkozik a poszterek és egyéb bemutatóanyagok iránt. A különféle ruhaanyagokra, vászonra és egyéb anyagokra végzett nyomtatással pedig egy egészen új nyomdai piaci szegmens jött létre.

 

3. A válság idején a túlélés egyik kulcseleme a vezető pozíció kialakítása volt: a válságból való kilábalásban élen járó vállalatok tevékenységéből tisztán látszik, hogyan voltak képesek hosszú távon is biztosítani az életben maradást. Ebben kulcsfontosságú szerepet játszott, hogy a legfontosabb piaci szegmensekre koncentráltak, mivel ezekben magasabb hozzáadott értéket tudtak nyújtani. Továbbá kiemelkedően fontosak voltak a multimédiás szolgáltatások, amelyekkel megkülönböztették magukat versenytársaiktól.

 

4. A korábbi negatív hangulat ellenére a nyomtatási szolgáltatók optimista válaszokat adtak 2010-re, és a jövőre vonatkozóan. Az optimizmus alapja, hogy a digitális nyomtatási kapacitással rendelkező vállalatok több mint fele 2009-ben növelte árbevételét és nyereségét az előző évhez képest.

 

„A Canon mindig is elkötelezett volt az ügyfeleivel kialakított hosszú távú kapcsolatok fejlesztése iránt. Az ilyen és hasonló kutatások is segítik őket abban, hogy a megfelelő információk birtokában hozhassák meg a döntéseket saját jövőjükről. A nyomdaipar elmúlt évben tapasztalt nehézségei után igen biztató, hogy a nyomdák optimistán tekintenek a 2010. év elé. A digitális nyomtatás a sikeres termelési környezet létfontosságú elemévé vált: az eredmények világosan megmutatják, hogy a digitális szolgáltatásokat is kínáló vállalatok könnyebben kihasználják a fejlődő piac előnyeit. Az üzleti környezet korábbi és jövőbeni várható gyors változásai miatt a digitális nyomtatási technológia bevezetése elengedhetetlen a nyomtatási vállalkozások számára. Ha ez az optimizmus folytatódik, az Ipex 2010 kiállítás igen izgalmasnak ígérkezik. A rendezvény ideális lehetőséget biztosít a nyomdáknak az üzletfejlesztési lehetőségek felkutatására és értékelésére, ahol a Canon fő célja, hogy komoly előrelépésre ösztönözze a látogatókat” – mondta Mark Lawn, a Canon Europe professzionális nyomdai megoldásokért felelős európai marketingmenedzsere.

 

Forrás: www.canon.hu