Drupa 2021 - Sabine Geldermann interjú

Sabine Geldermann, mi volt a legfontosabb tényező, ami miatt a Messe Düsserldorf úgy döntött, hogy elhalasztja a drupa-t?

A Messe Düsseldorf követi a Német Szövetségi Állam kríziskezelésre vonatkozó álláspontját, figyelembe véve azokat az alapelveket, amelyek a Robert Koch Intézet kockázatelemzésében a nagy látogatottságú rendezvényekre vonatkoznak. Az utóbbi időben már Európában is jelentősen megemelkedett az új koronavírussal (SARS-CoV-2) megfertőzöttek száma, így a Messe Düsseldorf átértékelte a helyzetet. Ezen felül, Düsseldorf városa március 11-én új szabályzást vezetett be, ami kifejezetten tiltja az 1000 főnél nagyobb rendezvényeket. Mindezeket figyelembevéve, nem maradt más megoldás, mint hogy elhalasszuk a drupa-t.

 

 

Milyen szempontokat mérlegeltek az új időpont kiválasztásánál?

Normális helyzetben 2020 lett volna a Messe Düsseldorf kiállítási kampánya, mivel múlt év augusztusától idén júniusig folyamatosan rendezvények lettek volna, a város összes kiemelkedő ipari szereplője megtarthatta volna a kiállításait, a rendezvénysorozat fináléja pedig a drupa lett volna. A koronavírus azonban keresztülhúzta a számításokat, már hét rendezvény el lett halasztva 2020 második felére és 2021 tavaszára. Mivel az előkészítés, a kiállítás, és az utómunkálatok összesen két hónapot vesznek igénybe, így az opciók elég limitáltak. Az összes befolyásoló tényezőt figyelembevéve úgy döntöttünk, hogy a legkorábbi és egyben legjobb időpont 2021 április 20-30. A jelenlegi helyzetben ez a dátum ad lehetőséget arra, hogy minden résztvevő megfelelően fel tudjon készülni. Szerencsére az új dátum is hasonló időkeretet ad a rendezvénynek, mivel tradicionálisan májusban került megrendezésre a drupa.

 

 

Hogyan reagált a nemzetközi nyomdász közösség a bejelentésükre?

A jelenlegi szituáció nem várt módon minden területét érinti az iparnak és a koronavírus hatásai már most érezhetők a magánéletben és a gazdaságban is. Mint minden más iparágban, így a nyomdászatban is érezhetők a következmények, mint például a rövidített munkaidő, kieső gyártási idő és az akadozó alapanyag-ellátás, nemzeti és globális szinten is. Ugyanakkor ebben a szituációban az elsődleges szempont a munkavállalóink egészsége. A nemzetközi partnereink és vevőink megértők, pozitívan fogadták a halasztás hírét. Habár már csak három hónap volt a kiállítás tervezett kezdéséig, a kiállítóink nagyja át tudta szervezni a gépek helyszínre szállítását.

 

Rendkívül sok pozitív visszajelzést kaptunk a szociális média felületeinken, amikért nagyon hálásak vagyunk. Egy dolog biztos: az ipari szereplők szeretnék megtartani a drupa-t úgy, hogy az méltó legyen az eddig kialakított hírnevéhez – ez a jelenleg kialakult helyzetben nem lenne kivitelezhető. Ezért minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy megfeleljünk a globális elvárásoknak 2021 áprilisában, nézzünk közösen szembe a kihívásokkal, amiket a jövő tartogat!

 

 

 

 

A kiállítók hagyományosan a drupa dátumához igazítják az új termékeik megjelenését, melyek jelentős része már készen áll a bemutatásra. Sokan nem szeretnének addig várni arra, hogy ismertessék a leendő vevőikkel a termékeiket. A drupa nem érzi konkurenciának az online, virtuális bemutatókat?

A kiállítóink biztosan bemutatják a fejlesztéseik egy részét már idén, különböző módon, mint például vevői rendezvények vagy digitális bemutatók. Azonban ez csak átmenti megoldásként szolgálhat, meggyőződésünk szerint nem alkalmasak a kiállítás helyettesítésére. A drupa jelenleg a legnagyobb platform a nyomdaipar számára, ahol az innovációk bemutatásra kerülnek, a piaci szereplők találkozhatnak egymással és ami a legfontosabb, kapcsolatokat építhetnek. Ezért képes a drupa a nyomdaipar figyelmének központjában maradni az eltolt időpont ellenére.

 

A drupa egy megkerülhetetlen platform a piaci szereplők számára, iránymutatást, lendületet ad és mindenek felett, lehetőséget nyújt a szemtől szembeni megbeszélésekre a terület szakértőinek. Kifejezetten az erre való igény teremtette meg, és azt, hogy az itt kiállított gépek kézzel foghatók, működés közben megnézhetők semmiképpen nem lehet kiváltani jelenleg semmilyen digitális médiával. Ami kiemelkedővé teszi az ilyen kiállításokat, mint a drupa, az az itt koncentrálódott energia, ami a gondosan megválogatott résztvevőknek köszönhető.

 

A személyes, érzelmes eszmecserék, a döntéshozók közös jelenléte, ötletgazdák, szakmai viták, olyan bemutatók, amik diktálják a tempót a többi szereplőnek, a véletlen találkozások lehetősége, alkalom arra, hogy új vevőket vagy alkalmazottakat találjunk…

 

Kifejezetten igaz ez a jelenlegi helyzetben, amikor számtalan európai ország vezetett be korlátozásokat, a személyes találkozások és a kiemelkedő kapcsolat vevő és eladó között rendkívüli módon fel fognak értékelődni a jövőben. Az általános igény a személyes kapcsolatra, a tapasztalatcserére mindig felül fogja múlni azt, amit a digitális formátumok ki tudnak elégíteni. Ezért nagy öröm nekünk látni, hogy számos partnerünk vette át a mottónkat: “nézzünk közösen szembe a kihívásokkal, amit a jövő tartogat”

 

 

Maga szerint a nyomdaipar hogyan tudja átvészelni azt a nehézséget, amit a járvány tartogat?

Kétségen kívül jelentős gazdasági visszaesés fog következni. A nemzeti gazdaságsegítő csomagok már úton vannak, mindazonáltal fontos kiemelni, hogy a mi iparágunk nem állt le teljesen a jelenlegi körülmények között sem. Abban bízunk, hogy ez a helyzet a jövőben is megmarad, mivel a nyomdászat rengeteg különböző formában, különböző piacon jelen van. Az viszont kiemelt fontosságú, hogy a piaci szereplőknek legyen lehetőségük arra, hogy összegyűljenek és közösen nézzenek szembe a jövő kihívásaival.

 

 

Milyen kihatással lesz a jelenlegi csúszás a 2021-ben megrendezendő drupa-ra?

A rendezvény elhalasztása egy eddig sosem látott helyzetet eredményezett, amit nyilván rugalmasan kell kezelnünk. Úgy ahogy korábban is, minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy 2021-ben is zavartalanul meg tudjuk tartani a rendezvényünket.

 

 

A programtervezet marad a régi?

A prioritás, hogy a látogatók releváns, inspiráló, tartalmas előadásokat láthassanak. Az előadás-sorozat záróprogramja egy vezetett bemutató, amit korábban le lehetett foglalni az oldalunkon. A célunk, természetesen az, hogy megfelelően tudjunk alkalmazkodni a kialakult helyzethez és minden programot át tudjunk helyezni áprilisra.

Kiemelt témáink lesznek a digitális formátumra való átállás, a fenntartható fejlődés, az új üzleti modellek. Közös beszélgetések keretében szeretnénk jó példákat bemutatni, inspirációt és tanácsokat adni és így próbálunk relevánsak maradni a koronavírus után is.

 

 

Mi lesz a halasztás hatása a kiegészítő programokra?

Jelenleg nem látunk semmi változást a Nyomtatási technológiák nevű portfólióban, így a Messe Düsseldorf kiállítássorozatában sem.

A drupa elhalasztása miatt az idei év legfontosabb rendezvénye a portfóliónkban az All in Print lesz Kínában. októberben. A kiállítóinknak így lesz egy újabb fontos lehetősége bemutatni termékeiket Ázsiában, a PPP Manila mellett délkelet Ázsiában. Az Indoprint Jakartában szeptemberre van tervezve és előreláthatólag nem fog változni az időpont. Természetesen szorosan együtt dolgozunk a leányvállalatainkkal, a Messe Düsseldorf Kínával, valamint a Messe Düsseldorf Ázsiával. Emiatt állandó kapcsolatban vagyunk a vevőinkkel, kiállítónkkal minden lehetséges platformon. A csapatommal együtt bármikor készen állunk megválaszolni az esetlegesen felmerülő kérdéseket.

 

Forrás: www.drupa.com