A 35 éves Élnök Kft ( volt Greending Kft; Manu Bt ) az elmúlt két évben nem szűkölködött a családi tragédiákban, és turbulenciákban. A vállalkozás jelenlegi tulajdonosát Szántó Reginát kérdeztük, arról, hogy mi és hogyan vezette a vállalkozást ahhoz, hogy a Hagedorn Gmbh magyarországi értékesítési képviseletévé váljon.
SZR: Idén március 12-én lesz egy éve, hogy férjem Botos Péter a vállalkozás ügyvezetője itt hagyott minket. A család és a vállalkozás munkatársai is roppant nehezen viseltük. A maga után hagyott űr mindenféle szempontból rémisztő és elviselhetetlen volt. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem kellett komoly nehézségekkel szembenéznie a vállalkozásnak.
M.NY: Mégis mi adott erőt a folytatáshoz tudván, hogy ön egy teljesen más piaci szegmenset hagyott magama mögött, melyben Ön évtizedekig sikeresen tevékenykedett.
SZR: Igen, én a légiközlekedésben dolgoztam hosszú-hosszú évekig, különböző légitársaságok magyarországi képviseletének értékesítése és marketingtevékenysége mellett anyáskodtam. Az Élnök kft nem volt szívügyem. Férjem halála után sok egyszerűnek tűnő alternatíva mellett a lehető legnehezebbet választottam. Megtartottam és eltökéltem, hogy a vállalkozást ismét megerősítve tisztelgek férjem évtizedes munkája és emléke előtt.
M.NY: Miben és mit változtatott, miben látta a vállalkozás gyenge pontját?
SZ.R: Elsősorban a másfél év alatt a felszínen maradás taktikája meghozta a gyümölcsét. Fel kellett ismernem, hogy nem lehetünk egy a többi szolgáltató közül, főleg nem egy ilyen szűk piaci társadalomban. Kaptunk hideget, meleget , mert hazudnék, ha azt mondanám, nem voltak orvosolandó hiányosságaink, ami piaci pozícióinkat befolyásolta. A változás-változtatás az év elejével időszerűvé vállt. Stratégiát, hangnemet és új megoldásokat kell kínálnunk, meg kell tudni magunkat különböztetni. Én a szolgáltatások megújítása és bővítése mellett döntöttem. Tudtam, hogy szükségem lesz egy erős háttérre, itt nem anyagi támaszra, inkább a közös érdekből fakadó know-how-ra és technikai tudásbázisra volt szükségem. Sok munka és egyeztetés van a hátam mögött, hogy bátran kijelenthetem, a Hagedorn Gmbh a legmegfelelőbb választás volt.
Fiatal, innovatív vállalkozás, Németországi fémipari késélező hálózattal, és késgyártási, forgalmazási háttérrel.
M.NY: Mivel nyerte meg a céget, aki a hírek szerint március 7.-én Magyarországra is látogat egy komoly bemutatkozó prezentációval?
SZ.R: Rengeteg külföldi céget képviseltem, és alkalmam volt megismerkedni testközelből más- és más üzleti kultúrákkal. Nyilván voltak számomra adaptálhatók és voltak melyekhez alkalmazkodnom kellett. Számomra a nyitott és transzparens kommunikáció volt testhezálló, és az óta is hiszek az egyenes beszédben. Tudom, és elfogadom, hogy ezzel egy más üzleti környezetben visszaéléssel is szembesülhetek , de ma már ezt a komfortzónát nem szeretném átlépni. Ezért nem is titkoltam, hogy megkeresésem indítéka az elmúlt két turbulens évünk. Konkrét és megalapozott stratégiával együttműködési elképzeléssel érkeztem Kölnbe, ahol egy két napos egyeztetés után megállapodtunk.
M.NY: Mik azok az újdonságok, amit említett, ami megkülönböztetheti önöket másoktól?
SZ.R: Elsősorban a folyamatos köszörülés technikai egyeztetés és know-how. Másfelöl olyan új generációs kések importálásával foglalkozunk, melyek még nem ismertek. Erről is szó lesz a bemutatkozó prezentációban. Emellett olyan pénzügyi konstrukciókat ( Flat-rate) is fel tudunk ajánlani meglévő és új ügyfeleink számára, melyek lehetővé teszik, hogy a napi köszörülés fix költségkéntvaló megjelenítését a cash-flow-ban, ezzel a tervezés és kalkuláció is sokkal átláthatóbb.
Azt tapasztalom, hogy Magyarországon (is) nehezen mozdulnak a nyomdák késvásárlás terén. Ez egy nagyobb befektetést igényel, és nem minden esetben a legolcsóbb HSS kés a legcélravezetőbb. A HSS és Vidia kések mellett bemutatjuk a Blue -Line és a VITECH késeket is, melyek munkabírása és élettartama sokkal, akár 70%-al is nagyobb. Ebben az esetben magam ellen beszélek, hiszen így a köszörülés gyakorisága is szignifikánsan csökken, így az egyszeri kés eladás hasznát kell szembe állítanom a folyamatos köszörülés szolgáltatás bevételével.
M.NY: Ez első körben úgy tűnik, hogy ön az egyszeri „haszon” oltárán feláldozná a folyamatos bevételt?
SZ.R: Természetesen nem. Mit szólna ahhoz, ha azt mondanám, jöjjön el a prezentációra, és megismerheti azt a lehetőséget is mely a „ZEROKM” –re hallgat. Nagy partnereinknél ahol a kések elhasználási ideje roppant rövid, késvásárlás már nagyon aktuálissá vált a „Flat-Rate” pénzügyi megoldás mellé , saját késkészletünkből pótóljuk a kieső köszörülendő kést. Így a kés forgási sebessége nullára csökkentjük, így időt és tervezhetőséget biztosítunk az új kés vásárlásához.
M.NY: Annyit áruljon még el, hogy pontosan hol és mikor lesz hallható a Hagedorn magaroszági bemutatkozó prezentációja, és hogyan lehet jelentkezni rá?
SZ.R: Március 7.-én a MOM Park A épület Regus – London tárgyalójában. Három előadást tervezünk, hogy mindenki megtalálhassa a számára legmegfelelőbb időponton, és könnyedén be tudja illeszteni a napirendjébe. Jelentkezni a weboldalunkon keresztül is lehet. www.elnok.net „Jelentkezés a workshopra” menüpont alatt. Természetesen e-mailen is fogadunk jelentkezéseket, ez esetben manuálisan regisztráljuk, és visszaigazoló e-mail küldünk.