Ha 2020 és 2021 valamire megtanított minket, akkor az az, hogy a jövő mennyire kiszámíthatatlan. Ennek ellenére vannak bizonyos trendek a csomagolóiparban, amelyek várhatóan felgyorsulnak a következő évben.
Két kulcsfontosságú tényezőt látunk a csomagolást érintő változások mozgatórugójaként: az éghajlatváltozás és a fenntarthatóság fokozott előtérbe kerülése, valamint a jobb higiénia iránti igény.
Ami a jobb higiéniát illeti, ez elsősorban - bár nem teljes mértékben - a közösségi helyszínekre vonatkozik, legyen szó akár vasárnap délelőttről a templomban, akár a kedvenc futballcsapatának arénájában. Míg korábban az emberek nyugodtan használtak bármilyen közös eszközöket, most, a vírusveszély fényében talán kicsit jobban aggódnak. Ez fokozza a fűszerek és más élelmiszer- és kozmetikai termékek egyadagos csomagolásai iránti keresletet. De lehetőség van arra is, hogy javítsuk ezeknek a kis csomagolásoknak a használhatóságát. Nincs annál rosszabb, mint amikor nehezen lehet kinyitni azt a kis csomag ketchupot, vagy amikor mindenre ráfröccsen, amikor kinyitja. Mindannyiunkkal előfordult már, és ez nem jó móka!
Ez az a pont, ahol a V-Shapes megközelítése az egyadagos csomagolásnak előnyös, mind a higiénia, mind a kényelem szempontjából. Nem kell a fogait használnia a csomag kinyitásához, és nem kell aggódnia amiatt, hogy a tartalma oda kerül, ahová nem akarja! Egyszerűen csak három ujjal, egyetlen mozdulattal, és a termék pontosan oda kerül, ahová szüksége van rá, a hidroalkoholos géltől a mézig mindent.
Példák a V-Shapes technológiával készült egyadagos tasakokra.
A fenntarthatóság és a higiénia is átfedésben van az egyadagos csomagolás ezen új szemléletében. Ez alatt azt értjük, hogy olyan egyadagos megoldást kell találni, amely könnyen felnyitható, és kevesebb helyet foglal a csomagolás és a forgalmazás során, mint a hagyományos csomagok.
A V-Shapesnél ezt egy olyan tasakstratégiával oldottuk meg, amely a tasakok méretét a kívánt tartalom alapján optimalizálja, és nem igényel légüres teret a tasakban. Ez nem csak az egyes tasakok méretét csökkenti, lehetővé téve, hogy egy szállítmányban többféle tasak férjen el, hanem a benne lévő termék élettartamát is befolyásolja, amelynek felhasználhatósági ideje oxidáció miatt lerövidülhet. Ráadásul, mivel a tasakok a csomagban lévő teljes tartalmat felhasználják, kevesebb termékhulladék keletkezik, ami a hatékonyság és a fenntarthatóság szempontjából egyaránt fontos.
Végül, ami fontos, a márkák egyre inkább a fenntarthatóságra összpontosítanak a teljes ellátási láncban. A V-Shapesnél ez azt jelenti, hogy nagyobb hangsúlyt fektetnek a tasakjaik előállításához szükséges újrahasznosítható anyagok kutatására és fejlesztésére. Ráadásul, mivel igény szerint gyártják őket, kevesebb hulladék keletkezik a folyamat során - a legjobb árképzés érdekében már nem szükséges a minimális rendelési mennyiségeknek megfelelni, amikor nem biztos, hogy a termelésből ténylegesen mennyi kerül felhasználásra. A fogyasztók visszajelzései is pozitívak - tetszik nekik, hogy a termék minimális csomagolásban van, és újrahasznosítható.
Úgy gondolják, hogy ez a következő években továbbra is a márkák egyik mozgatórugója lesz. Bár szinte a kezdetektől fogva újrahasznosítható megoldásokat kínálnak az ügyfeleknek, azt várják, hogy ezt olyan mértékben fokozzák, hogy 2022 közepére meggyőződésük, hogy az eladott tasakok 75%-a az újrahasznosítható változat lesz.
Ezen okok miatt úgy látják, hogy 2022-ben és azon túl a csomagolás két legfontosabb mozgatórugója a fenntarthatóság és az egységadagú csomagolások innovatív, biztonságos felnyitása lesz.